31 Temmuz 2012 Salı

İLGİNÇ ŞİKÂYETLER



 En büyük zevkimdir; şikâyet sitelerinde dolaşmak.Eve yeni bir araç-gereç alınacağı zaman mutlaka buralarda gezinip markalar hakkında fikir edinirim.Şikâyetleri dikkate alırım. 

  Özellikle, gıda ürünleri hakkında çok yararlı tiyolar edinirim. Hangi süt bozuk çıkmış, hangi marka tavuk kokmuş... Sokaktaki yüz kişiye sorduk misali oturduğum yerde bilgi sahibi olurum.

 Aslında, bilgisayarı esas sevme nedenim de budur: Bir tıkla, ilgilendiğim her konuda geniş, geniş bilgi sahibi olmak, mucize gibi bir şey.

 İşin bir de ilginç olaylar kısmı var ki, aynı havayı soluduğum yurdum insanının, fıkraları aratmayan yaşanmışlıklarını gözlerim ve ağızım perde, perde açılarak okuduğum; bugün onlardan bazı örnekleri sizlerle paylaşmak istiyorum.

 Aslında kendimi, bu kadar değilse de, farklı bir yere de koymuyorum. Yok aslında birbirimizden farkımız.:-))

  
*İstanbul'daki bir müşteri  kettle’ının (su kaynatıcı) eridiği şikâyeti ile servise başvurmuş. Kettle'in elektrik ile çalıştığını bilmeyen müşterinin ocağının üzerine su ısıtıcının koyarak suyu ısıtmaya çalıştığı anlaşılmış. Ocaktaki ateşin erittiği kettle'in yenisi ile değiştirilmesinde müşteri çok ısrarcı olmuş.

*İstanbul'daki başka bir müşteri de elektrikli karıştırıcıyı tencerenin içinden çıkarmadan yemek pişirmiş. Alet eriyince de şikayetçi olmuş.

*Diyarbakır'da buzdolabının içini aydınlatan ışığı yetersiz bulan bir vatandaş, içine birkaç mum yerleştirerek kendince sorunu çözmüş. Ancak mum buzdolabının tavan kısmını yakınca üründen şikâyetçi olmayı ihmal etmemiş.

*Şanlıurfa'da bir müşteri, satın aldığı mikrodalga fırında yumurta kaynatmayı denemiş. Deneme basınç nedeniyle yumurtanın patlamasıyla sona ermiş. Mikrodalga fırının infilak etmemesi şans olarak değerlendirilirken müşteri, "Yumurta bile kaynatamıyor. Bu fırını ne yapayım? Paramı geri verin" diyerek bayiye fırını iade etmeye kalkmış.

*Mersin'de son model bir ütü alan tüketici, elektrikler kesilip işi yarım kalınca elektriksiz ütü yapmanın yöntemini keşfetmiş! Ütüyü ocakta ısıtarak işine devam etmek isteyen ev hanımı, ütünün gövdesinin yanması üzerine bayiye başvurarak, ütünün değiştirilmesini istemiş.

*Diyarbakır'da fritöz alan bir müşteri, ürünün ilk kullanımda eridiğini görünce Arçelik bayisinin yolunu tutmuş. Büyük bir hırs ile içeri giren müşteri, elindeki erimiş fritözü göstererek kendisine arızalı mal satıldığını söylemiş. Fritözü gören satış görevlisi nasıl kullandığını sorunca adam anlatmış; "Ocağı yaktım, fritözü üzerine koydum. İçine yağ koydum. Ama yanmaya, erimeye başladı." Satış görevlileri müşteriyi kusur kendisinde olduğu için ürünü değiştiremeyeceklerine ikna etmekte oldukça zorlanmış.


Sağlık ve huzur dileklerimle.