18 Şubat 2009 Çarşamba

Zaman


Basit insan zamanı nasıl öldüreceğini, değerli insan ise nasıl kazanacağını düşünür. SCHOPENHAUER

Nedense, söylenecek sözü olan değerli insanların ağzından çıkan sözlere çok önem veririm. Bir cümle o kadar çok şey anlatır ki şaşırıp kalırsınız. İşte; zaman konusunda oldukça düşündürücü bir söz.

Hani deriz ya ''Yaşam bir sınavdır'' diye. O halde; bir sınavda süreyi ne kadar dikkatli kullanıyorsak, yaşamda da aynı özeni göstermemiz gerekir. Sınavın sonunda yanıtlanmamış sorumuz kalmamalı. Kâğıdımızı teslim ederken, alacağımıza inandığımız iyi notun mutluluğunu yaşamalıyız.

Zamanımızı nasıl değerlendirdiğimizi sorgulamamız açısından yararlı olacak Bütün Dünya dergisinden aktaracağım bir alıntıyla yazımı bitirmek istiyorum:

Bu sabah acelem yoktu. Otobüsten indikten sonra yavaş yavaş yürürken aynı otobüsten inen ve önümde yürüyen üç adamın davranışları dikkatimi çekti. En öndeki, sanki arkasından biri kovalıyormuş gibi hızlı adımlarla yürüyordu. Arkasından gideni bir hayli geride bırakmıştı. Kendi kendime,''Bu adam kesinlikle yaşamda başarılı olacaktır''diye düşündüm. Onun arkasından giden, sakin adımlarla ilerliyordu.''Belki, bu adam da yaşamda bir şeyler başarabilir'' diye mırıldandım.

En arkadan gelen adam, sanki hiçbir amacı yokmuş gibi sağına soluna bakınıyor, sallana sallana yürüyordu. Onun için ise şunu düşündüm:''İşte yaşamda hiçbir işe yaramayacak bir serseri.''

Tam o an, bir gerçeğin ayırdına vardım:Ben, bu adamların üçünün de gerisindeydim ve... Hiçbir şey yapmıyor, yalnızca onları seyrediyordum.

En arkadaki seyirci olmamanız dileğiyle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder