5 Mart 2009 Perşembe

Süper Loto


Sevgili Okurlarım,

Bugün hepinize birer bardak sanal soğuk su ikram etmek istiyorum. İçimdeki ses; hepinizin Süper Loto oynadığını söylüyor. Elbette ben de oynadım. Onbir haftadır devreden ikramiye, artık kazanana yarardan çok zarar verecek düşüncesindeyim. Veya artık, birden fazla insana çıkmalı. Bizler de bir hafta daha hayal kurmaya devam edelim.

''Haftanın belli günleri; kayıtlı olduğum bir takım etkinliklere katılabilmek için İETT otobüslerinden yararlanıyorum'' demiştim daha önce. Bugün de o günlerden biri idi. Trafiğin yoğun olmadığı bir saat olduğu için rahatlıkla her zamanki en ön sıradaki koltuğuma oturabildim.

Yaşlıca bir beyin direksiyondaki sürücüyle başlattığı sohbet beni çok üzdü. Sürücü Bey; aylardır alamadıkları maaşlarını, sorgusuz sualsiz işten çıkartılan arkadaşlarını, intihara teşebbüse varan bunalımlarını, buna rağmen ödemek zorunda oldukları vergilerini anlatırken çaresizliği sesinden anlaşılıyordu. ''Bizi bu hale getirenlerin bu dünyada cezalarını çekmelerini ve bunu görmeyi çok istiyorum'' dediğinde; bu duasına ben de yürekten katıldım.

Duruma bir başka pencereden bakarsak; İstanbul trafiğinde yüzlerce İETT otobüsü sabahın erken saatlerinden, gecenin geç saatlerine kadar sefer halinde. Ruhsal ve bedensel açıdan yıpranmış, zayıf düşmüş fakat, ücretini bile alamadıkları işlerinden de olmanın korkusunu yaşayarak görevlerine devam eden bu insanlara; binlerce İstanbul'lunun can güvenliği emanet ediliyor. Trafik polisleri, bu zavallı durumdaki sürücülerin açlık sınırını ölçebilen ölçüm aletleri edinseler hiç fena olmaz.Otobüsten inerken, kendi kendime söz verdim:Kazara süper lotoyu tutturabilirsem, İETT çalışanları için de birşeyler yapacağım.

Emeğin karşılığının alınabileceği aydınlık günler dileğiyle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder