31 Temmuz 2009 Cuma

Tercih



Tek kuvöz iki cana yetmedi
Osman BEKLEYEN- Mehmet AYDIN/VAN, MUŞ, (DHA)
29 Temmuz 2009

MUŞ’ta sezaryenle 6.5 aylık olarak dünyaya gelen, ancak solunum yetmezliği olan kız bebekleri Ebrar ile Meryem’e, Van’da bulunan solunum cihazlı tek boş kuvöz yetmedi. İkizlerden Muş’ta kalan Meryem doğumdan 12 saat sonra ölürken, 2.5 saatlik bir ambulans yolculuğu ile Van’a götürülen Ebrar Apak, hayata tutundu.
---------------------------------
İnsanoğlu, yaşamının belli dönemlerinde önemli tercihler yapmak zorunda kalabilir. Okulunu, işini, eşini, evini... seçerken belki günler, belki aylarca düşünüp en iyi kararı verebilmenin sancısını yaşar. Fakat, tercih kelimesinin karşılığı cinayet olan böylesi bir olay, herhalde çok az kişinin başına gelir. Buna kader mi utanmalı? Hayır! Bu sonu hazırlayan, en sondan en baştakilere kadar uzanan bir dizi sorumsuz sorumlu utanmalı.
.
Bir anne, ya da baba düşünün; iki çocuğundan birinin ölüm kararını veriyor. Bunu hangi vicdan, hangi yürek kaldırabilir. Gece yatağa girdiği zaman nasıl rahat uyutabilir. İkiz bebek sahibi olmanın mutluluğunu yaşamak dururken, bir tanesinin idam sehpasına tekmeyi vurmak hangi ana-babanın içini sızlatmaz.
.
''Bu durum benim başıma gelseydi'' diye tüylerim diken diken olarak düşünmeye çabaladım. Düşünmek bile çok ağır geldi bana ve kesin kararımı kendi kendime açıkladım. Ben olsaydım''Ya hep ya hiç'' diyerek her iki çocuğumu da kaybetmeyi göze alırdım. Böylesi pis ve karanlık bir dünyaya ikisinin de yakışmayacağını düşünerek, yolculuklarına birlikte devam etmelerini sağlardım.
.
Sağlık ve huzur dileklerimle.
.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder