19 Nisan 2009 Pazar

Ayna-Terazi

Mevlana, doğruluk ve dürüstlüğü anlatabilmek için ayna ile teraziyi örnek göstermiş: ''Biri incinmesin veya utanmasın diye ayna ile terazinin hiç sözünü sakındığını, yalan söylediğini gördünüz mü?'' diyerek onların gerçekçiliğini anlatmış güzel güzel.

Bilememiş Mevlana, gün gelip onların da DNA sıyla oynanacağını.
Çarşı-pazar, çeşitli yerlerden gıda maddeleri alıyoruz. Değişik teraziler, tartı aletleri marifeti ile ürünler tartılıyor. Bazen, elimiz bile anlayabiliyor aldığımız malın tartısının eksik olduğunu. Evinizde Mevlana'nın öğretisindeki gibi doğru bir terazi var ise ara sıra üşenmeyin test edin: Zaman zaman kandırıldığınızı anlayacaksınız.

Giysi gereksiniminizi karşılamak için girdiğiniz giyim kuşam mağazalarının aynalarına hiç dikkat ettiniz mi? Şişman şişman hanımlar o aynalardan ayrılamıyorlar. Hepsi birer selvi boylum al yazmalım olmuşlar. Ne giyseler yakışıyor mübarek. Eee keramet aynada. Bütün sihir, kasaya parayı ödeyip eve gidinceye kadar. Evde yine onları Mevlana'nın doğrucu aynası bekliyor.

Alış-verişle ilgili başımdan geçen yeni bir olayı da anlatmadan geçemeyeceğim. Ses kayıdı için kaset almam gerekiyordu. Bu tür şeyler satan bir iş yerine girdim. 25 yaşlarında bir delikanlı ilgilendi. Bir hayli koşuşturup bulduğu tek bir kaseti getirdi. Markasını tanımadığım ürün bana oldukça değişik geldi. Evirdim, çevirdim. Evdekilerden hafifti:''Benim evdeki kasetlerim daha ağır, bu bana hafif geldi'' dedim. Delikanlı son derece ciddi bir yüz ifadesiyle gerekçeli açıklamasını yaptı:''Ama bu boş kaset'' Dondum kaldım. Ciddi bir yüzle espri yapma olasılığını da hesaba katarak, ben de kendimce bir karşıt espri ürettim: ''Doğru, evdekilerde klasik Türk Müziği kayıtlı onun için ağırdır dedim.Sonraaa, kulakları dizi dizi küpeli, saçları jöleli yurdum gencine nasıl bir baktıysam, o da sözlerindeki saçmalığı bir anda kavradı ve başladık gülmeye.

Sağlık ve huzur dileklerimle.

2 yorum:

  1. çok güldüm.arada bir sizi okuyorum.her yazdığınız ayrı hoşuma gidiyor.ama böyle hem güdürüp hem de düşündürenler tercihim.kaleminize sağlık. devamını bekliyorum. sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. Selam Adsız,
    Yorumunuzu görmekte geciktiğim için üzgünüm.Yazılarımı beğendiğiniz için teşekkür ederim. Elimden geldiğince yazmaya devam edeceğim.

    YanıtlaSil