10 Nisan 2009 Cuma

Çalmak


Türkçemizin azizliğine uğramadan, hemen başlık yazıma bir açıklık getireyim. Demek istediğim; bir enstrüman çalmak. Vallahi
başkaca kötü bir niyetim yok.:-))

Şarkı söylemek de çok güzel ama, bir çalgıya duygu katabilmek harika bir şey. Bazılarınız beni çok iyi anlıyor, çalabilme zevkini yaşadığı için. Keşke, bana ne kadar hak verdiklerini anlatan onay sözcüklerini duyabilseydim.

Birçok konuda olduğu gibi, bu konuda da ''AAA ben yapamam'' diyenleriniz olacaktır. Ne olur bu kötü düşünceden vaz geçin. Bu sizi sadece mutsuz ve isteksiz kılar. ''Benim kulağım yok'' diyenleriniz de olacaktır. Yalancılar, kafanızın iki tarafında kıvrım kıvrım iki tane kulağınız var. ''Kulak'' (müzik dilinde) sadece şarkı söylerken gerekli. Ama çalmak için azıcık disiplinli çalışma yeter. Biraz nota bilgisi ve enstrümanınızla kuracağınız gönül bağı sizlere neler neler yaptırmaz. İnanın bana.

Telli, nefesli, vurmalı... binbir çeşit müzik aleti var. Kesinlikle herkesin bedensel , ruhsal özelliklerine uyanı bulunur. Nefesi kuvvetli olanlara nefesli çalgılar, eliyle veya ayağıyla ritm tutma içgüdüsü gelişmiş olanlara vurmalı çalgılar,... var var var. Çalın da ne çalarsanız çalın.

Şimdiii, bu kadar ısrarcı oluşumun nedenini merak ediyorsunuzdur. İnanın; müzik aleti satan bir dükkanım yok. Sizlere müzik dersi verecek kadar fazla bilgim de yok. Kendi çapımda, amatörce çalmaya çalıştığım bir kanunum var. Hepsi bu kadar. Amacım sadece; size bir dost kazandırmak.

İyi düşünün.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder